Çevresel yardım: Spor araba bilgilendirme araçlarıyla gürültü önleme planı, 30 km/saat hız sınırı ve barış hakkı

trueliving

New member
PAlman Çevre Yardımı, uluslararası “Gürültüye Karşı Gün” zamanında, trafik gürültüsünü azaltmak için bir kampanya başlatıyor. Bir dizi siyasi talebin (özellikle şehirlerde 30 km/s hız sınırının getirilmesi) yanı sıra dernek, web sitesinde vatandaşları çok gürültülü spor arabaları ve motosikletleri ihbar etmeye teşvik etmeyi amaçlayan talimatlar da yayınladı. yetkililer.

DUH patronu Jürgen Resch, bunun ihbarla hiçbir ilgisi olmadığını söylüyor. “Bu sadece meşru müdafaadır.” Dernek, trafik gürültüsünden muzdarip insanlardan yardım çağrıları alıyor. Resch, spor arabanızın veya motosikletinizin şehirde yüksek sesle kükremesine izin vermenin “anti-sosyal davranış” olduğunu söylüyor.

Aslında DUH'a göre Almanya'da 16 milyondan fazla insan trafik gürültüsünün sonuçlarından zarar görüyor. Konuyu 2011'den bu yana araştıran ve DUH'un taleplerini destekleyen Mainz kardiyoloğu Thomas Münzel, “Gürültü bizi yalnızca rahatsız eden değil, aynı zamanda hasta eden de bir şey” diyor.


ayrıca oku







Münzel, hava kirliliğinden sonra gürültünün “sağlık sorunlarının ikinci en büyük çevresel nedeni” olduğunu söylüyor. Uyku bozuklukları ve zayıf konsantrasyon gibi sorunların yanı sıra kardiyovasküler hastalık ve demans riskiyle de ilişkilidir. Tıbbi araştırmalar, trafik gürültüsünün neden olduğu stresin çocuklarda depresyona, felce ve gelişimsel sorunlara da yol açabileceğini göstermiştir.

Avrupa Çevre Ajansı'nın tahminlerine göre AB'de 100 milyondan fazla insan zararlı gürültü kirliliğine maruz kalıyor. Bu, her yıl 48.000 yeni kalp hastalığı vakasına ve 12.000 erken ölüme katkıda bulunuyor.

Ayrıca, 22 milyon kişi kronik yüksek ses kirliliğinden muzdarip ve 6,5 milyon kişi de gürültünün kronik uyku bozukluğuna yol açtığını düşünüyor. 2030 yılına gelindiğinde şehirlerin büyümesi ve hareketliliğin genel olarak artması nedeniyle karayolu ve demiryolu gürültüsünden kaynaklanan kirlilik artmaya devam edecek.

AB aynı zamanda trafik gürültüsünü de azaltmak istiyor


Resch ve DUH, hava kirliliğine karşı yasal mücadelenin yanı sıra, yıllardır trafik gürültüsüne karşı daha sıkı yasalar için kampanya yürütüyor. AB düzeyinde çevresel gürültüye ilişkin üye devletlerin gürültüye karşı “eylem planları” oluşturmasını gerektiren bir direktif bulunmaktadır. Almanya, 2017'den bu yana metropol alanları, demiryolu hatları ve havalimanları için bu tür planlar hazırlıyor.

AB Komisyonu'ndan Mart ayı ortasında yapılan bir açıklamada, “Ancak, metropol alanların dışındaki (tahmini 16.000) ana yol için birçok eylem planı hâlâ eksik” deniyor. Yetkili, federal hükümetten bu konuda iki ay içinde yorum yapmasını istedi.

Bu tür talepler ihlal işlemlerinin ilk adımlarıdır. AB, “Fit for 55” programı kapsamında trafik gürültüsünü de azaltmayı hedefliyor. 2030 yılına gelindiğinde kronik rahatsızlığı olan kişilerin oranının 2017 yılına göre yüzde 30 oranında azalması bekleniyor.


Alman Çevre Yardımı Genel Müdürü Jürgen Resch




Alman Çevre Yardımı Genel Müdürü Jürgen Resch

Kaynak: Picture Alliance/epd-bild/Christian Ditsch


Münzel ve Resch'e göre bu en iyi hız sınırıyla işe yarıyor. Şehirde DUH saatte maksimum 30 kilometre hız istiyor. Doktor Münzel, “Olumsuz sağlık sonuçlarını hızlı bir şekilde azaltmak istiyorsak, örneğin kasabalardaki sokak gürültüsünü 50 kilometreden 30 kilometreye düşürmek istiyorsak, gürültünün hızlı bir şekilde azaltılmasına ihtiyacımız var” diyor.

Resch ayrıca, “yasadışı şekilde manipüle edilen, kapaklı egzozlu veya devre dışı bırakılmış yakıt kesintisi olan araçların trafikten kaldırılması için polis kontrollerinin artırılmasını” istiyor. Araç kayıt belgesinde kaydedilen gürültüye tüm çalışma durumlarında uyulması gereken bir düzenleme talep ediyor.






Kaynak: İnfografik WELT


DUH'ye göre, Almanya'daki mevcut yollarda mahkemede de uygulanabilecek yasal bir gürültü koruması hakkı olmalıdır. Ayrıca, otomotiv endüstrisi için AB gürültü limitleri çok yüksek olarak belirlenmiştir.

Resch, 2012 yılında federal hükümetin Brüksel'de “otomobil endüstrisinin taleplerini yerine getirdiğini” ve orada “Lex Porsche” uygulamasını dayattığını söylüyor. Bu, “insanları korumakla ilgili değil, gürültü çıkaranları korumakla ilgilidir.”

Elektrikli arabalar gürültü sorununu hafifletmeyecek


Uzmanlara göre elektrikli otomobillere geçmek sorunu hafifletmeyecek. Karayolu trafiğindeki gürültünün temel nedeni lastiklerin yuvarlanma gürültüsüdür. Elektrikli otomobillerin motor gürültüsü yüksek olmasa da, benzer yanmalı motorlara göre önemli ölçüde daha ağırdırlar. Bu, lastik gürültüsünün daha yüksek olmasına neden olur. DUH açısından sonuç: “Elektrifikasyonun artmasıyla birlikte 30 km/saat hıza daha da fazla ihtiyacımız var.”

Birçok belediye bu doktrine uymamaktadır. Berlin, yeni ulaştırma senatörü Manja Schreiner (CDU) yönetiminde tam tersi bir yaklaşım benimsiyor. Ana yollarda 50 km/s hıza dönmek istiyor. Resch, bunun aksine, DUH'nin “tüm yasal seçenekleri kullanacağını” duyurdu.


ayrıca oku


Yeşiller, duruşmanın uzmanı olarak Deutsche Umwelthilfe'yi (DUH) seçti






Ve vatandaşlara “kendi 30 km/s hız bölgelerini yaratmaları” çağrısında bulunuyor. Derneğin internet sitesinden kendi belediyeniz için otomatik olarak mektup oluşturulmasını sağlayabilirsiniz.

30 km/s hız bölgeleri, ses geçirmez pencereler, yol iyileştirmeleri, bisiklet yolları ve kaldırımların genişletilmesi ve trafiğin sakinleştirilmesine yönelik uygulamalar arasından seçim yapabilirsiniz. Belediyelerin bu uygulamaları gürültü eylem planları temelinde ele alması gerekecektir. Bunun için bir sonraki son tarih 18 Temmuz.